کناف کاری چیست؟آموزش کناف کاری روی دیوار

دکوراسیون داخلی منازل و محیط های کاری یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین جلوه های یک ساختمان به شمار می رود اگر بخواهید یک دکراسیون زیبا و فوق العاده را داشته باشید کناف کاری روی دیوار را به شما پیشنهاد می دهیم کناف کاری روی دیوار در واقع نوعی صفحه روکشدار گچی که می توان گفت با گچ و سایر مواد دیگر ترکیب شده و یک طرح منحصر به فرد را روی دیوار ایجاد می کند. کناف کاری رو دیوار نسبت به گچ بهتر است زیرا هم امکان پیاده سازی آن روی دیوار سریعتر بوده و هم نسبت به گچ سبک تر است. در این مقاله قصد داریم آموزش این کار را به شما آموزش دهیم تا بتوانید طرحی خاص و ویژه را بر روی دیوار مورد نظر خود داشته باشید.

آموزش کناف کاری روی دیوار

آموزش کناف کاری روی دیوار

کاربردهای کناف کاری

کناف کاری بیش از 80 سال که در موارد مختلفی کاربرد دارد و می توان در بخش های مختلف یک ساختمان استفاده کرد قبل از آموزش لازم است تا ابتدا با کاربرد آن آشنا شوید سپس اقدام به کناف کاری روی دیوار کنید مهم ترین کاربرد ها شامل موارد زیر است.

سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف هم به صورت یکپارچه و هو به صورت مشبک وجود دارد. سقف کاذب کناف بسیار سبک است که مهم ترین ویژگی های آن مقاومت در برابر زلزله است. بهترین سقف کاذب در بین سقف ها در این نوع زیر سازه های فولادی بسیار سبک استفاده می شود و صفحات گچی روی آن نصب می شوند. هنگامی که شما از این نوع سقف برای ساختمان خود استفاده می کنید فضای مناسب پشت سقف کاذب به وجود می آید که برای نصب عایق های حرارتی و صوتی کاربرد دارد. می توان با آن به تاسسیات الکتریکی و مکانیکی به راحتی دسترسی پیدا کرد.

سقف کاذب مشبک

سقف کاذب مشبک نوعی کناف کاری که شبکه ای از سازه های سپری تایل های گچی را نگه داشته است. این شبکه ها با کمک آویزهایی قابل تنظیم به سقف اصلی متصل می شود. تایل های گچی در شبکه قرار گرفته و بنای اصلی سقف کاذب کناف مشبک را تشکیل می دهد. مزایای آن شامل نصب سریع و آسان، دسترسی به تاسسیات پشت سقف، نگهداری و تعمیر آسان می شود.

دیوار های جدا کننده

دیوار های جداکننده معمولای در فضایی داخلی مورد استفاده که بخواهد آن فضا را به دو بخش تقسیم کنند این دیوار ها دارای قالب های U شکل و C شکل هستند که در ما بین این قالب ها صفحات رو کش دار گچی به صورت پیچ های مخصوص روی آن ها نصب می شوند. در بین صفحات فضای کافی برای نصب صفحات عایقی چون عایق حرارت و عایق صوت وجود دارد.

دیوار پوششی کناف

دیوار به دو دسته دیوار پوششی کناف بدون سازه و دیوار پوششی کناف با سازه تقسیم می شوند. مزایای استفاده از این نوع دیوار عبارتنداز بازسازی سریع، پوششی جدید، بهینه سازی حرارتی و صوتی. توجه داشته باشید که دیوار پوششی کناف بدون سازه مستقیما به دیوار زمینه متصل می شود ولی در دیوار پوشش کناف با سازه روی یک زیر ساز فلزی پیچ می شود. روی این سازه می توانید کاغذ دیواری و رنگ را بدون هیچ محدودیتی پیاده کرد.

آموزش کناف کاری روی دیوار

آموزش کناف کاری روی دیوار

چگونه کناف کاری کنیم؟

اگر می خواهید خودتان دست به کار شوید و دکوراسون داخلی خود را عوض کنید پیشنهاد می کنیم مراحل انجام کناف کاری را با توجه به آنچه که در این مقاله شرح می دهیم انجام دهید تا طراحی زیبا و منحصر به فردی را برای دکوراسیون منزل و محل کار خود داشته باشید. برای شروع کار باید صفحات کناف کاری روی دیوار با پیچ های مخصوص به دیوار مورد نظر خود نصب کنید. حال درز های بین صفحات را بتونه کاری کنید. بعد از این مرحله می توانید روی صفحات رنگ، کاغذ دیواری و کاشی کاری را اجرا نمایید. توجه داشته باشید قبل از نقاشی دیوار ها نیاز است، دیوار کناف کاری شده را ماستیک بزنید تا رنگ جلوه بهتری به خود بگیرد. پیشنهاد می کنیم ضخامت ماستیک بین 1 تا 2 میلی متر باشد تا سطحی صاف برای رنگ کاری حاصل شود. اگر می خواهید بر روی کناف کاری خود کاشی و یا کاغذ دیواری را پیاده کنید باید پس از اجرای ماستیک لایه ی آستری را روی آن قرار دهید.

ابزار های مورد نیاز در کناف کاری روی دیوار

برای داشتن کاری خوب و با کیفیت نیازمند ابزارهای حرفه ای و کارآمد هستید در ادامه تعدادی از ابزارهای کار کناف کاری روی دیوار را به طور کامل شرح خواهیم داد پیشنهاد می کنیم در هنگام استفاده از این ابزار ها کاتالوگ موجود در آن وسیله را مطالعه کنید تا بتوانید کار را با سرعت بیشتری انجام دهید.

  • دستگاه برش قرقره ای : دستگاه برش قرقره ای وسیله ای بسیار کارآمد برای کناف کاری روی دیوار است که با آن می توانید برش هایی به عرض 5 تا 60 سانتی متر را روی صفحات کناف ایجاد کنید. این دستگاه برای برش های موج دار با عرض کم بسیار کارآمد است. توجه داشته باشید در هنگام برش صفحات کناف به کاغذ روکش دار آن آسیب نزنید تا هنگام درزگیری به مشکل برخورد نکنید. فاصله های مجاز پیچ ها در صفحات گچی کناف باید 25 سانتی متر باشد البته می توانید در صورت نصب چندین صفحه فاصله را افزایش دهید به شرطی که صفحات بعدی را بلافاصله نصب کنید.
  • سوهان گرد : سوهان ابزاری که برای براده برداری و پرداخت سطوح مختلف استفاده می شود که این سطوح ممکن است که فلزی، چوبی، پلاستیکی و غیره باشد طول سوهان به آج ها یا تیغه هایی از سوهان اطلاق می شود که از آن برای براده برداری استفاده می شود. برای افزایش بهره بردای از این وسیله در کناره ها آج هایی تعبیه شده تا هنگام چرخش از این آج ها استفاده کنند یکی از انواع سوهان ها سوهان گرد نام دارد که برای سوراخ کردن و بریدن صفحات کناف هنگام کانفکاری روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.
آموزش کناف کاری روی دیوار

آموزش کناف کاری روی دیوار

  • جک نگهدارنده : برای آن که بتوانید صفحات را به صورت صاف و یک دست بر روی دیوار نصب کنید نیاز به جک نگهدارنده دارید این جک صفحات را بر روی دیوار و یا سقف نگه می دارد و شما می توانید با استفاده از پیچ های مخصوص صفحات را بر روی دیوار محکم کنید پس از آن که صفحه را متصل کردید می توانید جک نگهدارنده را به آرامی چرخانده و باز کنید. این وسیله اهرمی برای نصب کناف روی سقف بسیار کارآمد تر بوده و می توان با آن فاصله کناف سقفی را با زمین تنظیم کرد. قدرت نگهدارندگی این جک بسیار بالا است.
  • جک بالابر : این دستگاه کار را برای کناف کاران بسیار راحت تر کرده با این وسیله می توان صفحات را به بالا برده و دیگر نیازی به حمل و قرار دادن صفحات نیست شما با این دستگاه صفحات کناف را بالا برده و بعد به کمک جک نگهدارنده صفحه کناف را روی دیوار یا سقف نگه داشته و پیچ می کنیم. کار با این وسیله بسیار راحت بوده کافی است صفحه را روی آن قرار داده سپس با دسته مخصوص جک را به مقدار لازم بالا ببرید. این جک توانایی بالا بردن صفحات کناف با ابعاد مختل را دارد.
  • دستگاه برش طولی : در برخی مواقع ممکن است در انتهای کار متوجه شوید که اندازه صفحه کناف با اندازه باقی مانده از دیوار و سقف یکسان نبوده برای آن که بتوانید صفحه خود را با اندازه مناسب با نیاز برش دهید باید از یک دستگاه برش طولی دقیق استفاده کنید برای این برش دستگاه برش طولی متنوعی در بازار عرضه می شود که می توانید برای انواع برش از آن استفاده کرده و برش صافی را داشته باشید.
    تعداد از بزارها کناف کاری روی دیوار را به طور جامع معرفی کردیم به غیر از این دستگاه ها ابزار هایی از قبیل ریسمان رنگی، گردبر، پخ زن، رنده، اره چاقویی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.
آموزش کناف کاری روی دیوار

آموزش کناف کاری روی دیوار

مزایای کناف کاری روی دیوار

کناف در حال حاضر یکی از پرکاربرد ترین مواردی که در دکوراسون خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد آنچه استفاده از آن را روز به روز افزایش می دهد قیمت بسیار پایین آن و مزیت هایی که در ادامه به طور مختصر بیان می کنیم

  • قبلیت فرم پذیری بالا
  • کاهش نیروی انسانی
  • صرفه جویی در مصالح
  • مقاوم در زلزله
  • کاهش مصالح
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر آتش
  • و غیره

همان طور که از مزیت های و نصب کناف کاری روی دیوار گفته شد می توانید به راحتی و با کمترین هزینه آن را برای دکوراسیون داخلی منازل خود استفاده کنید و از آن جا که تعمیر و تعویض کناف بسیار آسان است بسیاری از صاحبان کسب و کار و مشاغل مختلف برای آن که جذب مشتری بیشتر را داشته باشند از کناف کاری روی دیوار استفاده می کنند. اگر می خواهید خودتان کناف کاری را انجام دهید حتما جک نگهدارنده و بالابر را تهیه کنید. هزینه نصب کناف ها بسیار کم است. پیشنهاد می کنیم برای این که کار سریع تر تمام شود کناف کاری روی دیوار را به افراد حرفه ای بسپارید، زیرا این افراد تجهیزات کاملی دارند که کار سریع و تخصصی تر انجام می شود.

برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر باشماره 09120573172 تماس بگیرید.